Co słychać na siłowni

Cel stosowania białka

trening

Odżywki białkowe stanowią obecnie jeden z bardziej popularnych suplementów diety stosowanych przez sportowców. Nikogo jednakże to nie dziwi, ponieważ białko jest przecież podstawowym materiałem budulcowym ludzkich mięśni. Tym samym dostarczając go w zwiększonych ilościach zapewniamy sobie większą ilość owego materiału budulcowego. Nie oznacza to jednak, że im więcej białka, tym lepsze efekty treningowe. To w ten sposób na pewno nie działa, a nazbyt duża ilość spożywanego białka jest szkodliwa i może prowadzić do uszkodzenia funkcjonowania naszego organizmu.

Białko a masa mięśniowa

Musimy, zatem w tym miejscu wskazać na to, iż białko jest wprawdzie potrzebne do zwiększenia masy mięśniowej, odżywki białkowe są nam potrzebne, są wskazane, ale w głównej mierze musimy sobie uświadomić to, że stanowią one uzupełnienie naszej diety. W jakich sytuacjach należy sięgać po odżywki białkowe? Na pewno wówczas, gdy zależy nam na zwiększeniu masy mięśniowej, na pewno wówczas, gdy pracujemy nad zmniejszeniem naszej tkanki tłuszczowej. Jest, więc ono niezbędne wówczas, gdy jesteśmy w okresie redukcji tkanki tłuszczowej. Odżywki białkowe wpływają również na inne aspekty naszego ciała, związane z poprawianiem pewnych aspektów naszej formy. Białko ma bardzo duży wpływ na regenerację naszego organizmu po treningu, ma bardzo duży wpływ na obniżenie procesów katabolicznych zachodzących w naszych mięśniach, a więc można śmiało powiedzieć, że spectrum działania odżywek białkowych jest zasadniczo bardzo szerokie.

Odżywki białkowe

Odżywki białkowe to nie tylko produkt popularny, produkt znajdujący się obecnie na topie, ale ponadto również jest to produkt, o którym musimy mówić, jako o czymś bardzo skutecznie wspomagającym nas w budowaniu naszej masy mięśniowej. Słusznie, zatem wiele osób sięga właśnie po odżywki białkowe, które faktycznie mogą im pomóc osiągnąć to, co sobie zaplanowali, co stało się ich celem. Wybór rynkowy w tym względzie jest bardzo szeroki, toteż każdy wybiera tę odżywkę białkową, która mu pasuje, która będzie skuteczna.

By: Bartek M.

2 komentarze

  1. Marcin napisał(a):

    Cześć, Ćwiczę na siłowni 1,5 roku, ważę 87 kg przy wzroście 176 cm, posiadam białko WHEY 100 – ale nie wiem ile razy dziennie i jaka ilość białka na porcje przyjąć.

    • admin napisał(a):

      Wszystko zależy od diety. Białko powinieneś suplementować tak, aby dobijać do około 1.5-2g białka dziennie na kilogram masy ciała. Jeśli nie masz problemów z dostarczeniem takich ilości makroskładnika w normalnych posiłkach, wtedy danego dnia w ogóle możesz zrezygnować z białka w proszku. To tylko suplement.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *