Co słychać na siłowni

Aktywność fizyczna dla dobrego snu

Suplementy diety - porównaj na Ceneo

Niedobór snu to problem z którym aktualnie zmaga się coraz większa ilość osób. Częstym powodem jest siedzący tryb życia. Dziś ruszamy się bowiem mało. Warto więc nieco więcej powiedzieć sobie o najlepszych formach aktywności fizycznej dla spokojnej nocy.

Co na salach fitness?

Treningi fitness to w ostatnim czasie bardzo popularna metoda spędzania wolnego czasu, zwłaszcza w okresie jesienno – zimowym. Warto w tym wypadku stawiać na ćwiczenia ogólnorozwojowe, które dodatkowo sprawią nam przyjemność. Do najpopularniejszych należy m.in. pilates, który nie tylko wzmacnia postawę ciała i kręgosłup, ale też odciąża nasze plecy. Ponadto dobrze wpływa na układ krążenia. Ma wpływ na wszystkie mięśnie, w tym ogólne samopoczucie. Same treningi są połączeniem jogi i baletu. Kolejny przykład to zumba, która jest połączeniem elementów fitness z m.in. takimi tańcami jak: hip – hop, salsa, samba, merenque, mambo, Bolliwood, łączy także elementy sztuki walki. Choreografia uzależniona jest od inwencji twórczej prowadzącego zajęcia. Zumba wskazana jest do osób w każdym wieku. Fat burning – choć koncentruje się głównie na dolnych partiach ciała to ze względu na wykonywanie ćwiczeń do muzyki doskonale sprawdza się jako trening ogólnorozwojowy.

Aktywność na świeżym powietrzu

Pierwsze promienie słońca powinny nas zachęcać do aktywności fizycznej na dworze. Dzięki temu dotleniając organizm zapewnimy sobie szybsze zasypianie. A wybór mamy dość szeroki – od biegania, poprzez jazdę na rowerze, rolkach, aż po zwykły spacer.

Pływanie

Nie od dziś wiadomo, że jest jedną z najbezpieczniejszych form aktywności fizycznej. Ułatwia także zasypianie, a to chociażby poprzez redukowanie napięcia ciała i umysłu. Krótko mówiąc – woda pomoże pozbyć nam się wszystkich stresów z minionego dnia.

Zwróć uwagę na czym śpisz

Po każdej aktywności fizycznej zasługujesz na regeneracje. Tu pomogą Ci przede wszystkim odpowiednie poduszki, gdzie te tradycyjne często nie są wystarczające. Warto więc sięgnąć po poduszki ortopedyczne, dzięki którym rano obudzisz się wypoczęty i gotowy do dalszego działania. O zaletach stosowania tego typu poduszek można przeczytać tutaj.

By: Anna D.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.