Co słychać na siłowni

Dieta wegańska, a zdrowie

dieta wegańska

Istnieje pewne przekonanie, że dieta wegańska jest bardzo niekorzystna dla zdrowia. Jest to dieta, w której nie mamy obecnych żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego, a tym samym osoba stosująca taką dietę może mieć do czynienia z niedoborem różnych składników odżywczych, w tym białka. To jednakże jest tylko pewien mit, ponieważ taka dieta wcale nie musi oznaczać szkodliwości dla zdrowia, może być ona bardzo zdrowa, a nawet w pewnych sytuacjach można mówić o znacznie korzystniejszej diecie w porównaniu z osobami, które preferują posiłki mięsne.

Białko w diecie

Jeśli chodzi o białko, to powiemy, że w białku pochodzenia zwierzęcego mamy obecnych aż dwadzieścia różnych aminokwasów, a w tym pochodzenia roślinnego tylko osiem. Jest to fakt, aczkolwiek tylko te osiem aminokwasów, które mamy obecne w białku pochodzenia roślinnego, jest potrzebnych ludzkiemu organizmowi. Opierając swoje posiłki na takich produktach jak rośliny strączkowe, jak soja jak również na niektórych ziarnach i nasionach, możemy zapewnić naszemu organizmowi odpowiednią dawkę niezbędnych aminokwasów. Kolejnym z mitów jest ten, który dotyczy zaniedbania ilości wapnia w organizmie człowieka. Tak naprawdę jednak wapnia w roślinach jadalnych mamy wystarczającą ilość. Co więcej, wapń pochodzący z produktów zwierzęcych, z mięsa może powodować zakwaszenie organizmu. Mamy również takie aspekty, takie powszechne przekonania, które są prawdziwe.

Niedobór żelaza?

Chodzi między innymi o to, że dieta wegańska może prowadzić do niedoborów żelaza. W tym aspekcie można jednakże zadbać o spożywanie tych roślin, które faktycznie zawierają w sobie zwiększoną ilość żelaza i tym samym ów problem możemy łatwo zniwelować. Na pewno dieta wegańska jest nieco inna niż dieta mięsna, ale poznając ją dogłębnie, jak najbardziej możemy odpowiednio zadbać o własne zdrowie i nie musieć się obawiać o niedobory różnych ważnych składników, różnych witamin, minerałów i innych składników odżywczych. Każda dieta może być korzystna jeśli będziemy ją stosować w pełni świadomie.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *