Co słychać na siłowni

Jak regenerować się po treningu?

Jak regenerować się po treningu?
Suplementy diety - porównaj na Ceneo

Każdy sportowiec, czy to zawodowiec, czy amator powie, że podstawą sukcesu nie jest wyłącznie ciężka praca, ale i proporcjonalność treningu z regeneracją. Jak wiadomo zmęczone ciało nie tylko jest mniej wydajne przez co ćwiczący osiąga gorsze rezultaty. Wycieńczony organizm jest podwójnie narażony na kontuzje, a te gdy już się pojawią, to znacznie trudniej je wyleczyć. W związku z tym warto wiedzieć o kilku sprawdzonych trikach treningowych. Jakich?

Posiłek jest ważny

Ale równie istotne jest to co jesz, ile i kiedy. Zaczynając od zawartości Twojego posiłku, to należy wystrzegać się przede wszystkim produktów wysokotłuszczowych (restauracje typu fast food), oraz cukrów prostych (słodycze). Warto jednak, aby Twój posiłek po treningowy był bogaty w białka i węglowodany, w związku z tym warto jeść przykładowo: jajka, gotowane mięso, kasze, ryż, czy rożnego rodzaju warzywa. Krótko mówiąc po posiłku powinieneś czuć się najedzonym, ale nie obciążonym. Sam posiłek powinno się zjeść nie później, niż kwadrans po treningu, a minimum dwie godziny przed snem. Same proporcje również powinny zapewniać uzupełnienie niezbędnych wartości bez wyżej wspomnianego uczucia obciążenia. Jeśli chodzi o same posiłki w ciągu całego dnia, to ważna jest też ich regularność, tak, aby ciało trenującego wskoczyło w pewnego rodzaju rytm pozwalający mu na osiągnięcie możliwie jak najlepszych efektów.

Białko i węglowodany – dlaczego tak ważne?

Białko jak wiemy, to podstawowy budulec nie tylko naszych kości i mięśni w związku z tym niezależnie od tego, czy trenujemy nie powinno go zabraknąć w naszej diecie. Węglowodany natomiast pozwalają na uzupełnienie utraconych wartości w czasie ćwiczeń.

Pij jak najwięcej

Po każdy trening wiąże się z utratą sporej ilości wody, którą należy uzupełniać jednak nie tylko po, ale i w trakcie wykonywanego treningu. Odwodniony organizm bowiem staje się również słabszy, a co gorsza podatny na kontuzje. Jeśli chodzi o napoje sportowców, to Ci powinni wystrzegać się przede wszystkim napojów zawierających kofeinę, oraz alkoholu.

Masaż i kąpiel

Bo tu warto wspomnieć, że w czasie każdego treningu ciało maksymalnie się napina, w związku z tym należy mięśniom zapewnić odpowiednie odprężenie, które może dać chociażby profesjonalny masaż. Po ćwiczeniach również warto zapewnić sobie kąpiel, należy zwrócić jednak uwagę na to, aby nie była ona zbyt gorąca (woda powinna mieć pokojową temperaturę). Należy też unikać sauny po treningu.

A co ze snem?

Oczywiście jak wiemy zdrowy sen, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia, jednak, czy faktycznie trzeba przespać statystyczne 8 godzin? Mamy wiele przykładów na to, że śpiąc mniej możemy być bardziej wydajni – jak się okazuje, także na treningu. W tym przypadku liczy się również regularność snu. Bo ważne, by być wypoczętym, a nie przespanym. Co to znaczy? Jeśli przykładowo śpimy mniej w ciągu nocy, a następnie „nadrabiamy zaległości” śpiąc dwa razy dłużej, to zazwyczaj w ciągu dnia czujemy się zmęczeni i otępiali, a to nie wpływa dobrze na jakość wykonywanego treningu. Polecamy poduszki ortopedyczne: http://sissel.com.pl/category/zdrowe-spanie-poduszki-ortopedyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.