W sporcie bardzo duże znaczenie mają nie tylko same osoby, które dany sport uprawiają, lecz również sponsorzy i pieniądze, jakie za tym wszystkim stoją. Jak wiadomo sport ma obecnie wielki potencjał jeśli chodzi o kreowanie wizerunku marki czy też produktu. Dlatego coraz więcej firm interesuje się sponsoringiem. To właśnie na niwie organizacyjnej klubu, a także skuteczny marketing sportowy sprawią, że zapotrzebowanie na akcje danego podmiotu o nazwie sportowa spółka akcyjna może przynieść wysoką cenę akcji już w początkowej fazie powoływania sportowa spółka akcyjna.
Jeśli zainteresowanie zakupem akcji sportowa spółka akcyjna przed ich emisją na giełdzie będzie widoczne, pojawią się zapytania dotyczące działalności klubu, potencjalnych planów przyszłościowych – to trzeba wyraźnie zaznaczyć, że w takim podmiocie, który niedługo stanie się sportowa spółka akcyjna cały dział marketing sportowy odniósł sukces.
To wcale nie brzmi abstrakcyjnie – zaplecze marketing sportowy w sportowa spółka akcyjna jest piekielnie ważny. Przecież cała giełda wiąże się ze spekulacjami – i tu również marketing sportowy klubu przynosi korzyści sportowa spółka akcyjna. Przecież w już powołanych tworach sportowa spółka akcyjna znaczne podwyższenie wartości akcji spekulacją marketing sportowy z czasem może przynieść korzyści przy powtórnej emisji akcji. Zawsze sportowa spółka akcyjna posiada możliwość dodania liczby akcji na giełdzie – oczywiście zmniejszając ich wartość. Jednak to właśnie skuteczny marketing sportowy sprawi, że obecni akcjonariusze sportowa spółka akcyjna nie będą narzekać na spadek ich wartości – w końcu i tak od początkowej wartości akcji sportowa spółka akcyjna jest na dużym – dzięki skuteczny marketing sportowy – plusie.