Co słychać na siłowni

Suplementy, które warto zażyć przed treningiem

suplementy

Specjaliści w dziedzinie treningów i kształtowania własnej sylwetki zgodnie twierdzą, że warto sięgać po suplementy, a niekiedy jest o wręcz konieczne i gorąco do tego zachęcają. Te substancje nie tylko są w stanie zminimalizować poziom tkanki tłuszczowej, ale również zwiększają naszą wytrzymałość i siłę w żmudnym procesie budowania masy mięśniowej. Niedoświadczeni amatorzy w tej dziedzinie o ile są świadomi potrzeby przyjmowania tego rodzaju suplementów, to bardzo rzadko są świadomi kiedy należy je przyjmować. Nie bez znaczenia jest, wbrew powszechnej opinii, czy dany środek przyjmujemy przed czy po treningu a może właśnie w jego trakcie.

Zalety suplementów

Bardzo ważne jest również, aby przez swoją nieuwagę i niewiedzę nie wyrządzić sobie poważnych szkód. W suplementy należy się zaopatrzać tylko i wyłącznie u zaufanych dostawców, którzy są w stanie potwierdzić jakość zakupionych produktów, ich działanie i potencjalne skutki uboczne. Niezwykle niebezpieczne jest zamawianie suplementów z podejrzanych stron internetowych, gdyż nikt tam nie da nam gwarancji odnoście składu i proporcji zakupionej substancji. Jeśli chodzi o czas przyjmowania suplementów wspomagających efekty treningu, to najczęściej popełnianym błędem jest przyjmowanie odżywki białkowej po treningu. Białko w każdej postaci należy przyjmować trzydzieści minut przed rozpoczęciem treningu, gdyż wówczas nasz organizm dostaje niezbędne aminokwasy, które za chwilę wykorzysta do produkcji mięśni.

Pojawiają się badania naukowe, według  których przyjmowanie białka minimum dwa kwadranse przed treningiem przyspiesza spalanie kalorii przez najbliższe dwadzieścia cztery godziny. Kolejnym suplementem, na który warto zwrócić uwagę jest kreatyna. Jej głównym zadaniem jest zwiększenie wytrzymałości mięśni, ich siły oraz sprzyja zwiększeniu masy mięśniowej. Co ważne, dotychczas nie wykazano skutków ubocznych wynikających z jej przyjmowania. Suplement ten również należy przyjmować przed treningiem, aby dostarczyć mięśniom energii do intensywnych ćwiczeń.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *