Co słychać na siłowni

Poduszka sensomotoryczna

Problemy z kręgosłupem, bóle w okolicach szyi i karku, problemy z sercem i układem krążenia, zaburzenia układu trawiennego, uszkodzenia narządu wzroku, bóle głowy, problemy z koncentracją, zaburzenia swobodnego przepływu krwi (szczególnie w kończynach dolnych), czy zaburzenia oddychania. Aż trudno uwierzyć ile problemów może przynieść nam nieprawidłowe siedzenie. A jednak, mimo to nadal niewielu z nas zdaje sobie z tego sprawę. Dziś siedzenie określane jest jako dolegliwość XXI wieku. W związku z tym na rynku pojawiła się poduszka sensomotoryczna.

Dla prawidłowego siedzenia

Dysk sensomotoryczny, lub jeżyk – oto jak inaczej określane są tego typu poduszki. Poduszka sensomotoryczna poprawia przede wszystkim sylwetkę naszego ciała w czasie siedzenia, dlatego też cieszy się ogromnym zaufaniem wśród osób prowadzących siedzący tryb życia. Tego typu poduszki odciążają nasze plecy i co ciekawe nasze mięśnie zachowują się w taki sposób jakbyśmy siedzieli na piłce rehabilitacyjnej. Co najważniejsze jednak stosowanie poduszek sensomotorycznych zmniejsza ryzyko powstawania wielu schorzeń kręgosłupa, w tym różnego rodzaju zwyrodnień.

Gdzie można je kupić?

Poduszkę sensomotoryczną można kupić zarówno w sklepie ortopedycznym, jak i w sklepach sportowych. Do każdej tego typu poduszki zazwyczaj dołączona jest pompka zakończona cienką igłą, którą należy ją napompować, oraz zestaw przykładowych ćwiczeń.

Przykładowe ćwiczenia z poduszką sensomotoryczną

Jak wyżej zostało wspomniane z tego typu poduszek można korzystać także przykładowe ćwiczenia. Warto więc powiedzieć sobie o nich nieco więcej.

Zobacz: http://www.sissel.com.pl/sissel-sitfit-plus.html

Jeśli chcemy wykonać trening w pozycji leżącej należy ułożyć dysk sensomotoryczny w pozycji leżącej układamy dysk sensomotoryczny pod dolną część pleców. Stopy powinny być oparte na podłodze. Następnie ręce należy ułożyć nad głową, lub wzdłuż tułowia. Robimy wdech zwracając uwagę, by górną część tułowia uniesiona w kierunku kolan. Łokcie zostają oparte na poduszce, topy pozostają oparte o podłogę.

Kolejne ćwiczenia wykonujemy w pozycji siedzącej – na dysku z rękami opartymi o ziemie. Postaraj utrzymać się na poduszce. Odchylając się do tyłu postaraj się wyprostować nogi. W momencie odchylonego tułowia, zgięte nogi należy przybliżyć do klatki piersiowej.

Dlaczego to jest tak ważne?

Poduszki sensomotoryczne doskonale sprawdzają się jako dodatkowy element rehabilitacji, ważne jednak, by wcześniej zostały skonsultowane z lekarzem. Ponadto cieszą się ogromnym zaufaniem jako forma profilaktyki. W tym wypadku warto zwrócić uwagę na to, by nie bagatelizować niepozornych objawów, które z czasem mogą stać się przyczyną trudniejszych do wyleczenia dolegliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *