Co słychać na siłowni

Na plecach, brzuchu, czy boku? W jakiej pozycji spać?

Czy rześkie, poranne wstawanie to Twoja domena? Czy przeciwnie – budząc się odczuwasz zmęczenie i ból kręgosłupa? Nawet jeśli nie masz takiego problemu, to jednak wraz z upływem czasu taka sytuacja może Cię spotkać. Warto zapobiegać problemom z kręgosłupem, aniżeli w przyszłości je leczyć.

Pozycja snu ważna dla zdrowia kręgosłupa

Czy wiesz, że pozycja jaką przyjmujesz w czasie snu jest niezwykle ważna aby zachować zdrowie kręgosłupa i ogólne dobre samopoczucie? Jeśli zależy Ci na zdrowiu, właściwy odpoczynek jest kwestią priorytetową. Sen dostarcza nam energii, sprawia, że cały dzień możemy właściwie funkcjonować i czuć się dobrze. Zdrowy kręgosłup możesz zachować pozwalając mu wypocząć w trakcie nocnego wypoczynku.

Jeśli pozycja ciała w trakcie snu nie jest wygodna, wówczas mięśnie nie są rozluźnione, a wręcz przeciwnie napięte. Dodatkowo plecy są obciążone a po pewnym czasie może pojawić się ból kręgosłupa, który w rezultacie prowadzi do chorób i schorzeń. Wbrew pozorom ból kręgosłupa nie jest tylko domeną osób starszych, lecz przeciwnie dopada coraz większą ilość osób młodych. Bólu kręgosłupa może doświadczyć każdy z nas, a dodatkowo niewygodna pozycja w czasie snu skutkuje rozdrażnieniem i zmęczeniem w czasie dnia. Jak spać aby budzić się wypoczętym i zadbać o kręgosłup.

Pozycja na brzuchu

Spanie na brzuchu uchodzi za jedną z najmniej zdrowych pozycji. Obciąża ona nadmiernie kręgosłup, a dodatkowo wszystkie narządy są uciskane. Śpiąc w takiej pozycji nie tylko uciskach płuca i ograniczasz im dopływ tlenu, ale również nienaturalnie skręcasz szyję. Jeśli jednak jest to Twoja ulubiona pozycja i nie potrafisz zasnąć w inny sposób, warto odciążyć kręgosłup i zastosować poduszki ortopedyczne. Więcej informacji znajdziesz o nich na https://www.sissel.com.pl/webpage/dlaczego-warto-zainwestowac-w-poduszke-medyczna.html. Poduszki sprawią, że nie tylko zadbasz o ciało, kręgosłup, ale również będziesz rano budzić się wypoczęty.

Spanie na boku

Największa ilość osób śpi na boku. Warto pamiętać, że przyjmując pozycję lewego boku może dochodzić do uciskania pewnych narządów. Cierpi zwłaszcza wątroba oraz płuca. Jeśli śpisz na prawym boku kręgosłup może zrelaksować się w największym stopniu. Warto również spać na boku z lekko zgiętymi nogami, ponieważ w ten sposób zachowujemy lordozę lędźwiową. Co więcej, ta pozycja także minimalizuje chrapanie i ułatwia oddychanie.

Spanie na plecach

Najlepszą i najzdrowszą pozycją w czasie snu jest spanie na plecach. W czasie takiego wypoczynku nie tylko nie obciążasz kręgosłupa, ale również nie uciskasz narządów. Jak dowodzą badania osoby które śpią na plecach nie muszą także obawiać się koszmarów, ponieważ ich mózg jest w pełni dotleniony.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *