Co słychać na siłowni

Nowoczesne i tradycyjne formy reklamy

lazar

Reklama narodziła się już przed wiekami, a jej funkcja perswazyjna miała skłaniać do nabycia towaru lub skorzystania z usługi. Mimo że forma reklamy mocno ewoluowała na przestrzeni dziejów, nadal wykorzystywana jest do wywierania pożądanego wpływu na odbiorców.

Postać reklamy była i jest bardzo zróżnicowana, ale jej zadanie niezmiennie polega na interesującym przedstawieniu produktu i usługi, z uwzględnieniem konkretnych informacji przydatnych dla odbiorcy. Podczas gdy w przeszłości opierano się głównie na treści, współcześnie reklama przybiera coraz bardziej efektowną formę graficzną. Pierwsze ślady reklamy pojawiły się już w starożytności i były to napisy na ścianach budynków lub gliniane tabliczki będące formą ogłoszeń. W średniowieczu spopularyzowano szyldy i tablice informacyjne, które karczmarze wywieszali na swoich budynkach, chcąc poinformować przejezdnych o oferowanych usługach. Znaczące rozpowszechnienie reklamy nastąpiło w momencie wynalezienia druku i pojawienia się prasy, na której łamach zamieszczano liczne ogłoszenia. Kolejnym etapem było pojawienie się telewizji, a następnie Internetu, co całkowicie zmieniło dotychczasowe oblicze reklamy. Stała się ona bardziej efektowna, gdzie tekst i grafika stanowią spójną całość, która ma mocno oddziaływać na odbiorcę.

Mimo tak dużych zmian, pozostały pewne formy, które do dziś powszechnie są wykorzystywane w celach reklamowych i informacyjnych. Tablice firmowe, nawiązujące do szyldów średniowiecznych, wykorzystują przede wszystkim tekst jako formę przekazu. Umieszczane są na frontach budynków będących siedzibą przedsiębiorstw, a ich forma wyróżnia się estetyką i wysoką jakością wykonania świadczącą o pozycji firmy.

Nowoczesne szyldy firmowe wykonywane są w pracowniach rzemiosła artystycznego, a podstawowym materiałem są różne rodzaje metali, jak mosiądz, brąz czy żeliwo. Tablice wykonane z metalu metodą odlewu lub obróbki stali kwasoodpornej są eleganckie i bardzo trwałe, co sprawia, że przedsiębiorcy nadal chętnie sięgają po tą nawiązującą do przeszłości formę reklamy. Ponadto pozwalają nie tylko na umieszczenie napisu, grawerowanego lub w postaci nadruku UV czy solwentowego, ale też drobnych motywów ozdobnych podkreślających walory estetyczne.

http://sniadaniapestki.blogspot.com/

By: Bartek M.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *