Co słychać na siłowni

Lecznicza moc pilatesu

pilates

Pilates to sposób aby wzmocnić cały swój kręgosłup i wszystkie mięśnie. Wszystko to można osiągnąć stosując prosty przyrząd, jakim jest piłka do pilatesu. Ćwiczenia z piłką jeśli są wykonywane regularnie z całą pewnością pomogą nam zwalczać zmęczenie a także pozbyć się dolegliwości. Dzięki pilates usuniemy ból, obrzęki limfatyczny, czy też sztywność mięśni. Ćwiczenia tego typu możemy zarówno samodzielnie wykonywać w domu znając pewne zasady, jak i w klubie fitness. Więcej o zajęciach pilates znajdziemy w PORADNIKU.

Wiele aspektów pilates

Pilates uchodzi za filozofię cechującą się wieloma aspektami, ponieważ łączy pracę nad ciałem i umysłem. Co więcej pokazuje nam szereg różnorodnych technik oddechowych, zaś powtarzalność ćwiczeń możemy połączyć z lekkością ducha. Niekiedy więc pilates określamy jest jako ćwiczenia podobne do jogi.

Jak powstał pilates?

Pilates jest metodą ćwiczeń, które opracowane zostały w Anglii już w czasie I wojny światowej, przez światowej sławy boksera, narciarza i nurka Josepha Pilatesa. Autor metody w ćwiczeniach wykorzystywał przedmioty, które były po prostu w jego posiadaniu. Czerpał swe pomysły z buddyzmu zen, jogi oraz greckiej filozofii. Pomimo, że o pilates nie zapomniano to jednak szerszą popularność sport ten zdobył w latach 80. ubiegłego wieku.

Medytacja i usprawnienie ciała

Ćwiczenia wykonujemy na macie, przede wszystkim w pozycji leżącej ponieważ zapewniamy wszystkim mięśniom adekwatne wsparcie. Niezwykle ważny jest tutaj prawidłowy oddech, dlatego wykonanie niektórych ćwiczeń naprawdę wprowadza nas w stan podobny do medytacji. Co więcej dochodzi również do usprawnienia ciała a metoda ta uznana jest przez wielu lekarzy i fizjoterapeutów i polecana w radzeniu sobie z problemami kręgosłupa a także z bólem. Jeżeli ćwiczymy pilates regularnie zapewniamy sobie lepszą siłę, elastyczność ciała i lepszy zakres ruchu. Co więcej treningi prowadzą do usprawnienia mięśni stabilizujących tułów dlatego też ćwiczenie pozwala chorym na większą niezależność w codziennej aktywności życiowej. To świetna metoda, aby każdego dnia czuć się dobrze i zapomnieć o bólu.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *