Co słychać na siłowni

Które odżywki na początek?

odżywki dla początkujących na siłowni

Choć każdy z nas trenując marzy o uzyskaniu idealnych efektów, to nadal często nie zdajmy sobie sprawy z ryzyka kontuzji, które w nasileniu mogą pojawić się właśnie na początku trenowania. W związku z tym może pojawić się zniechęcenie do dalszych ćwiczeń. Grunt, jednak wtedy, by się nie poddawać, a zrozumieć, że jest to wyłącznie początkowa reakcja naszego organizmu na zwiększony wysiłek fizyczny. Jeszcze inną kwestią pozostaje fakt, czy dobrze rozplanowaliśmy swoje treningi, a także przyjmowanie suplementów. Zarówno jeden, jak i drugi czynnik powinien być skonsultowany z profesjonalistą. Dlatego zanim rozpocznie się treningi warto pamiętać o kilku aspektach.

Ustal cel moich ćwiczeń

Każdy z nas oczekuje innych rezultatów – zrzucenie zbędnych kilogramów, idealna rzeźba, czy płaski brzuch. Wśród sportowców amatorów są też osoby dla których sport jest sposobem na walkę ze stresem dnia codziennego. Nie mniej jednak grunt, by już na początku ustalić sobie jasny cel treningów. W tym momencie można odpowiednio dobrać pakiet ćwiczeń, który nie tylko przyniesie oczekiwane efekty, ale i będzie bezpieczny dla zdrowia. Podobnie istotny jest odpowiedni dobór odżywek.

Odżywki dla początkujących – ważne fakty

Jak już wyżej zostało wspomniane początki trenowania, to ,,aklimatyzacja” organizmu, który przystosowuje się do nowej sytuacji. W związku z tym ważne jest, aby zapewnić organizmowi zarówno siłę, jak i odporność, co może zapewnić białko i kreatyna. O białku powiedziano już chyba wszystko – odpowiada za budowę i strukturę nie tylko naszych kości, ale i mięśni i stawów. Kreatyna natomiast dodaje energii, oprócz tego wspomaga redukcje tkanki tłuszczowej. Ważne, by dobrać suplement, który dodatkowo będzie zapobiegał kontuzjom, oraz przyspieszał regeneracje organizmu, do takich przykładów należy suplement BCAA.

Odpowiednia dieta kluczem do sukcesu

Idealnie dobrana bowiem doskonale współgra z treningami. Do najważniejszych grup składników jakie powinny znaleźć się w naszym menu należą: węglowodany, białka, tłuszcze i warzywa. W tym momencie warto zapytać w jakich produktach znajdziemy te składniki? Makaron pełnoziarnisty, chude mięso, pieczywo pełnoziarniste, kasza, jajka, sery, orzechy migdały ryby, oliwa, a także brokuły – to przykładowe produkty.

Po więcej informacji zapraszamy na fitness-blender.pl, serwis o zdrowym stylu życia i fitness.

Dodatkowe informacje na temat odżywek

Bo najważniejszy jest ich odpowiedni dobór. W związku z tym osoby szczupłe powinny unikać odżywek na rzeźbę. Z kolei osoby z nadwagą nie powinny przyjmować odżywek na masę.

Zanim rozpoczną się treningi, ćwiczący powinien mieć świadomość, czy nie choruje na różnego rodzaju dolegliwości przewlekłe (na przykład cukrzyca). Ponadto dobierając suplementy należy brać pod uwagę zarówno wiek, wzrost, jak i wagę.

Po każdym treningu nie należy zapominać o uzupełnieniu brakujących elektrolitów. Kolejnym, ważnym punktem suplementacji natomiast są witaminy i minerały.

Trenując pamiętać należy o odpowiednim stroju, który powinien być wygodny i przepuszczać jak najwięcej powietrza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *