Co słychać na siłowni

Fasolka szparagowa – smak i zdrowie

fasola

Fasolka szparagowa ma swoich zwolenników jak i osoby przeciwne. Tak jest ze wszystkim, to pewne. Ale pomimo smaku, ma dużo różnych właściwości, które w pewnością wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie. Już samo wprowadzenie do naszej diety warzyw jest dobrym krokiem dla poprawy samopoczucia i poprawy kondycji organizmu.

Błonnik i kwas foliowy

Fasolka szparagowa jest źródłem kwasu foliowego, błonnika. Pochodzi z Ameryki Środkowej i Południowej, gdzie hodowano ją już ponad 7000 lat temu! Istnieją jej różne odmiany i w zależności od tego ich właściwości mogą się nieco różnić. Jednak ogólnie posiada spore pokłady żelaza, potasu, fosforu, kwasu foliowego i witamy A. Jest dobra dla cukrzyków, przez wzgląd na jej niski indeks glikemiczny, tak samo osoby zmagające się z niedoborem żelaza bądź cierpiące na anemię powinny ją spożywać. „Szparagówka” radzi sobie z zaparciami przez to, że poprawia nasz układ trawienny. Zmniejsza ryzyko raka jelita grubego.

Pomaga w odchudzaniu

Zawartość manganu pomaga nam przyswajać niektóre witaminy znacznie lepiej. Niestety wywołuje wzdęcia, więc osoby cierpiące na nadwagę, otyłość  czy też jakiekolwiek schorzenia układu pokarmowego powinny jeść ją rzadko. Wspomaga też pracę układu krążenia, obniża wysokie ciśnienie krwi, zapobiega tym samym udarom mózgu, pomaga też w obniżeniu poziomu złego cholesterolu, tym samym zapobiegając miażdżycy czy też zawałom serca. Dzięki zawartości witaminy C jest świetnym antyoksydantem oraz wzmacnia nasze systemy odpornościowe. Warto zatem jeść fasolkę, gdyż wpływa korzystnie na nasze zdrowie.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *