Co słychać na siłowni

Dużo siedzisz? Sprawdź jak zadbać o kręgosłup

jak siedzieć

Bardzo duża ilość osób boryka się współcześnie z problemami kręgosłupa. Dzieje się tak dlatego, że niewłaściwie dbamy o swoje ciało, źle je traktujemy a także nie szukamy adekwatnej podpory. Co więcej już od okresu szkolnego każdego dnia dźwigamy ciężary w postaci książek, a potem pracujemy fizycznie czy też umysłowo. Nie oznacza to, że praca fizyczna jest bardziej niezdrowa dla kręgosłupa. Przeciwnie to właśnie praca umysłowa może wywołać bóle, dyskomfort i wiele różnych chorób kręgosłupa.

Co czwarty Polak cierpi z powodu bólu kręgosłupa

Wielu z nas obawia się o swój kręgosłup. Nie oznacza to jednak że zawsze adekwatnie o niego dbamy. Czasem siedząc wydaje nam się że dbamy o kręgosłup, ponieważ zapewniamy mu odpoczynek. Jak utrzymać nasz kręgosłup w idealnej pozycji, jeżeli bardzo wiele godzin spędzamy przed komputerem. Z całą pewnością przyda nam się nowoczesna i  wysokiej jakości poduszka ortopedyczna, zwana też czasem rehabilitacyjną i medyczną. O takich poduszkach więcej informacji poczytamy w PORADNIKU, jednakże już teraz warto powiedzieć, że ma ona zbawienne znaczenie dla zdrowia naszego kręgosłupa. W czasie siedzenia wymusza prawidłową postawę ciała, zaś w czasie snu podpiera kręgi szyjne i głowę, a tym samym sprawia, że nasz kręgosłup odpoczywa, relaksuje się i odpręża. Rano budzimy się w pełni sił, z ochotą do pracy, nauki i wykonywania obowiązków.

Prawidłowa pozycja ciała to zdrowie dla kręgosłupa

Jeśli chcemy uchronić się przed bólem i dyskomfortem kręgosłupa z całą pewnością musimy zadbać o właściwą postawę naszego ciała, zarówno w czasie kiedy siedzimy, jak i kiedy śpimy. Pamiętać musimy aby nasza postawa siedząca zawsze była dynamiczna, dlatego często musimy zmieniać obciążenie ciała i jego ułożenie. Dzięki temu możliwe jest uniknięcie stałego napięcia oraz bólu. Musimy również pamiętać o stabilnym oparciu dla naszych rąk, ponieważ innym sposobem możemy w zbyt dużym stopniu obciążać nadgarstki, a tym samym powstawać mogą przykurcze oraz ból.

Trenuj siedząc

Kiedy spędzamy wiele godzin siedząc, powinniśmy zadbać o adekwatny odpoczynek naszych mięśni i kręgosłupa. Tym samym często róbmy sobie przerwy, a co za tym idzie w czasie ich trwania starajmy się rozprostować kości. to najlepszy sposób aby rozluźnić mięśnie i o nie zadbać. Wstań pokręć głową we wszystkich kierunkach, napieraj brodą na szyję, a także połóż dłoń na czole, skroniach oraz potylicy i naciskaj nią na głowę. Po zakończonej pracy siedzącej staraj się być aktywny fizycznie.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *