Co słychać na siłowni

Cytryny a zdrowie

cytryna

Ile osób nie jest w stanie wypić herbaty bez dodatku cytryny? Jak często dodaje się do różnych dań sok z cytryny lub podaje obok na talerzu aby skropić tyle co przygotowane danie i nadać mu soczystego i wyrazistego smaku, który połechta nasze podniebienie? Cytrusy wykorzystywane są nie od dziś w kuchni zarówno do wypieków jak i dań obiadowych. Jest z pewnością ważnym składnikiem diet odchudzających.

Witamina C w cytrynie

Pod względem zawartości witaminy C, nie króluje jak by się mogło wielu osobom wydawać. Zawiera jej na tyle dużo jednak, że wspomaga naszą odporność i łagodzi przebieg różnych infekcji. Właściwości cytryny doceniano już w Chinach i Indiach. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że właśnie stamtąd pochodzą. Ten owoc chronił niegdyś przed szkorbutem, więc ludzie byli gotowi zapłacić za niego każdą cenę. Cytryna zawiera w sobie beta-karoten, potas, magnez, sód, żelazo, witaminy z grupy B, E i C. Dodatkowo przyspiesza procesy trawienne i wspomaga oczyszczanie organizmu, sprzyja także odchudzaniu. Zawiera także limonen.

Dlaczego cytryna jest zdrowa?

Pomaga w zatrzymaniu rozwoju komórek rakowych raka jamy ustnej, okrężnicy, żołądka, płuc, piersi i skóry. Co ciekawe najwięcej właściwości ma skórka. Ponadto chroni przed zapaleniem wielostawowym. Warto także wspomnieć, że picie herbaty z cytryną jest w porządku, ale tylko wtedy, gdy owocu nie dodamy zaraz do wrzątku, gdyż wytwarzają się wtedy niezdrowe związki, które mogą szkodzić naszemu zdrowiu. Podsumowując zatem cytryna ma wiele zdrowych właściwości i powinniśmy korzystać z jej dobrodziejstw jak najczęściej.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *