Co słychać na siłowni

Cukier i słodziki

cukier

Węglowodany w diecie każdego z nas jest bardzo potrzebny. Warto jednak wspomnieć o tym, że powinny to być węglowodany zdrowe i wartościowe, najlepiej złożone. Proste zdecydowanie nie przynoszą nic dobrego naszemu organizmowi. A dlaczego tak jest? Cukry proste znajdujące się, np. w batonikach spowodują szybki, aczkolwiek bardzo krótki przypływ energii oraz tak samo szybki jej spadek, co przyczyni się do ospałości i chęci sięgnięcia po kolejny wysokosłodzony produkt.

 

Zadbaj o swoje zdrowie

Warto zatem się zastanowić czy tak naprawdę tego właśnie chcemy. Zdecydowanie nie. Zatem co robić w takiej sytuacji? Możemy go zastąpić w bardzo prosty i łatwy sposób. Każdy z nas o nim na pewno wie. A co to takiego? Owoce. Zawierają cukier, ale złożony, jak również przy tym bardzo duże pokłady różnego rodzaju witamin. Na rynku są także różnego rodzaju słodziki. Powinniśmy zdecydowanie podchodzić do tego typu tematów z dystansem i nie iść za modą. Każdy z nas ma własny rozum i może zadecydować co jest dla niego dobre. Przede wszystkim powinniśmy czytać składy znajdujące się na opakowaniach produktów lub zacząć czytać na temat różnych owoców oraz tego, jakie mają korzystne właściwości dla naszego organizmu.

Niezdrowe produkty w diecie

Wraz ze spożywaniem niezdrowych produktów, zawierających duże ilości cukru wzrasta szansa na wystąpienie cukrzycy typu 2, nadwagi, otyłości oraz chorób z nimi związanych. Warto zatem zapobiegać niż leczyć. Powinniśmy podejmować racjonalne i świadome decyzje, gdyż będą one miały z pewnością w przyszłości swoje konsekwencje.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *