Co słychać na siłowni

Aktywność fizyczna dla zdrowego snu

Aktualnie coraz trudniej znaleźć nam czas na zdrowy ruch. Tymczasem to właśnie brak aktywności fizycznej jest częstym powodem niedoboru snu. Jeszcze inną kwestią jest fakt, że zdrowy sen to zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy wysiłkiem, a regeneracją. W związku z tym postanowiliśmy powiedzieć nie tylko o najlepszych formach aktywności fizycznej, ale i jak najlepiej wypoczywać.

Ćwiczenia na sali fitness

Treningi na salach fitness to nie tylko zdrowy ruch, ale i doskonała forma spędzania wolnego czasu, zwłaszcza w porze jesienno – zimowej. W tym wypadku warto stawiać na treningi ogólnorozwojowe, gdzie do najpopularniejszych należą m.in.

Pilates – połączenie jogi i baletu, a także ćwiczeń izometrycznych. Dzięki tego typu ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie, odciążamy kręgosłup, poprawiamy postawę, uelastyczniamy ciało. Tym samym redukujemy stres i poprawiamy ogólne samopoczucie.

Zumba – fitness i elementy tańców latynoamerykańskich. W praktyce ćwiczenia polegają na prostej choreografii z elementami: hip – hopu, samby, salsy, merenque, mambo, Bolliwood, tańca brzucha, czy elementów sztuk walki. Zumba skierowana jest do osób w każdym wieku, wystarczy zapisać się na poszczególne kategorie (np. dla dzieci, lub osób starszych).

Crossfit – pod względem wysiłku wymaga zdecydowanie największego zaangażowania trenującego. Same treningi przede wszystkim rozwijają masę mięśniową, a także, podnoszą wydajność i odporność organizmu. Crossfit dobrze wpływa również na układ oddechowy i układ krążenia.

Pływanie

Od lat uważane jako jedna z najbezpieczniejszych form aktywności fizycznej. Nie tylko wzmacnia mięśnie, zwiększając ich wydajność i odporność, ale i poprawia sylwetkę ciała, pomagając przy tym zgubić kilka zbędnych kilogramów. Dzięki treningom w wodzie zyskuje również układ krążenia i układ oddechowy. Ponadto pływanie redukuje napięcie mięśni, co pomaga w walce ze stresem.

Wiosna na świeżym powietrzu

Bieganie, jazda na rowerze, rolkach, czy zwykły spacer – dzięki takim ćwiczeniom nie tylko poprawisz kondycje swojego ciała, ale i dotlenisz organizm. A skoro o treningu na powietrzu mowa to w ostatnim czasie dużą popularnością cieszy się nordic walking, potocznie określane jako „chodzenie z kijkami”.

Po treningu – regeneracja

Nie ma lepszej formy odpoczynku, niż zdrowy sen w nocy. Często tradycyjne poduszki jednak nie są dla nas wystarczające. Warto wówczas sięgnąć po poduszki ortopedyczne do spania. Dzięki nim odciążysz swój kręgosłup, zredukujesz napięcie mięśni, tym samym poprawiając jakość swojego snu. A jaka jest najlepsza poduszka ortopedyczna? Taka, która oprócz pomocy zapewni wygodę poprzez idealne dopasowanie do ułożenia ciała w czasie snu.

By: Anna D.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *